ستاره سرخ

ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 49
بازدید ماه : 266
بازدید کل : 10487
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1






در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

گزارش کامل از حوادث روز نکبت 2011

گزارشی کامل از حوادث و اتفاقات یوم النکبه 2011
 

گزارشی کامل از حوادث و اتفاقات یوم النکبه 2011
 



 


همزمان با شصت و سومین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) مردم کشورهای فلسطین، سوریه، لبنان، مصر، ترکیه و اردن با برگزاری تجمعاتی اعتراض آمیز انزجار خود را نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام کردند و قصد حرکت به سوی مرزهای فلسطین را داشتند که در این حین مورد هدف شلیک گلوله های اسرائیلی قرار گرفتند. این درگیری ها دهها کشته و بیش از صدها زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزهای گذشته هزاران تن از معترضین به اشغال سرزمین های فلسطین در سالروز یوم النکبه (25 اردیبهشت) از لبنان و سوریه به نزدیکی مرزهای همجوار با رژیم صهیونیستی آمدند و با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی یوم النکبه را محکوم کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آنان را هدف مستقیم گلوله هایشان قرار داده و دهها تن را به خاک وخون کشیدند.
در همین حال فلسطینیان مناطق مختلف فلسطین نیز در اعتراض به اشغال سرزمین هایشان و اخراج اجباری آنان از خانه های خود اقدام به راهپیمایی کردند که با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست و حملات آنها صدها نفر زخمی شدند.
در این گزارش، مشروحی از این اعتراضات آورده شده است:

فلسطین

رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، فلسطینیانی را که در راهپیمایی نکبت شرکت کرده بودند، هدف حملات شدید خود قرار داد و بیش از 200 نفر از آنها را زخمی کرد و یک فلسطینی را به شهادت رساند.
در نوار غزه، براثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهر کنندگان فلسطینی در نزدیک گذرگاه بیت حانون و شلیک توسط تانک های اسرائیلی بیش از 90 نفر زخمی شدند که اغلب آنها را کودکان تشکیل می دادند.
در پی شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به معترضین فلسطینی در غزه یک جوان 18 ساله نیز به شهادت رسید. 
در همین حال همزمان با حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز به بیت حانون در شمال نوار غزه حمله کرده و برخی از مناطق این شهر را بمباران کردند . طی این حملات 16 فلسطین زخمی شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در قلندیه، رام الله و الخلیل در کرانه باختری نیز طی حملات شدید با تیراندازی به سوی راهپیمایان فلسطینی یک نفر را شهید و دهها تن دیگر را زخمی کردند.
گفتنی است تنها در منطقه رام الله 150 فلسطینی به شدت زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

تل آویو

بیش از صد نفر نیز در تظاهراتی در تل آویو، سران رژیم صهیونیستی را قاتل کودکان و شهروندان بی گناه فلسطینی خواندند و خواستار انتفاضه مردمی علیه اسرائیلی های قاتل شدند.


سوریه
نیروهای اسرائیلی با حمله و گشودن آتش به‌ روی تظاهرکنندگان ضد اسرائیلی و معترض به یوم النکبه در مناطق تحت اشغال بلندی‌های جولان سوریه، 12 تظاهرکننده را به قتل رساندند و بیش از 30 نفر را زخمی کردند.
بر اثر حمله نیروهای صهیونیستی به روستای مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی نیز چهار نفر شهید و دهها تن دیگر مجروح شدند.
تظاهرکنندگان قصد ورود به مرزهای فلسطین را داشتند.


لبنان

نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به تظاهرکنندگان در شصت و سومین سالروز اشغال فلسطین در منطقه مرزی روستای لبنانی مارون الراس نیز باعث شهادت و زخمی شده بیش از 80 نفر از تظاهرککندگان لبنانی شدند.
طبق آخرین آمار طی حملات نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون 10 نفر از شهروندان لبنانی به شهادت رسیده و 112 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

مصر

هزاران شهروند مصری نیز در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به مناسبت شصت و سومین سالگرد یوم النکبه در قاهره تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.
مردم مصربه مناسبت سالروز فاجعه اشغال فلسطین با تجمع در مقابل این سفارتخانه خواستار گشودن دایمی گذرگاه مرزی رفح و ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان مصر و نوار غزه جهت پایان بخشیدن به گرفتاری ها و مشقت های برادران فلسطینی شدند.
به دنبال این تظاهرات شمار زیادی از نیروهای سرویس امنیتی مصر به منظور جلوگیری از بروز درگیری در اطراف سفارتخانه رژیم صهیونیستی مستقر شدند که در برخی نقاط به درگیری با معترضین انجامید که 24 زخمی بر جای گذاشت.

اردن

در اردن نیز صدها تن از مردم این کشور بویژه مردم منطقه الکرامه و آوارگان فلسطینی به خیابان ها آمدند و خواستار پایان اشغالگری های رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین شدند که با سرکوب نظامیان ارتش اردن مواجه شده و شماری از آنان به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

ترکیه

همچنین در ترکیه نیز صدها فعال ضد صهیونیست نیز در سالروز یوم النکبه به خیابان ها آمدند و ضمن به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، اشغالگری صهیونیست ها را محکوم کرده و خواستار بازگشت فلسطینیان به سرزمین های اجدادیشان شدند.

در پانزدهم ماه می‏ سال 1948 حادثه ‏ای در تاریخ فلسطین روی داد که روز نکبت نام گرفت. از نظر فلسطینی‏ها این روز یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‏شان و مصادره اراضی و اولین موج آوارگی و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‏شان است.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|